Hur gick vintern?
På hösten 2022 var de höga elpriserna ett omtalat ämne i Finland. Det fick många konsumenter att se över sin egen el- och energikonsumtion.
På hösten 2022 var de höga elpriserna ett omtalat ämne i Finland. Det fick många konsumenter att se över sin egen el- och energikonsumtion.
En stark vind förorsakar strömavbrott i vårt område.
De nya priserna träder i kraft från och med den första november 2023
Den kraftiga stormen förorsakar störningar på vårt område under onsdagens lopp. Du kan kontrollera situationen på avbrottskartan och vid behov göra felanmälan på våra nätsidor i länken här bredvid. https://pbe.fi/sv/aktuellt/feltjanster/elnatets-feltjanster/felanmalningar/
Kundservicen på kontoret i Tolkis betjänar på tisdagen 19.9. avvikande kl 9-10.30, på grund av personalens skolningstillfälle.
Moderniseringsprojektet genomförs under år 2024 och förväntas vara slutfört i januari 2025
Borgå Elnät Ab:s sms-system skickade idag, onsdagen den 30.8.2023 efter klockan 14 på eftermiddagen, som en följd av ett mänskligt misstag tusentals obefogade sms-meddelanden om elavbrott samt om återställning av elen till en del av våra kunder. Eldistributionen fungerar normalt. Vi ber om ursäkt för den oro som våra kunder kan ha orsakats av… Read more »
Den kraftiga vinden förorsakar som bäst en del elavbrott på vårt område. Vi strävar till att åtgärda felen så fort som möjligt. Situationen kan förjas upp via Feltjänsten på vår hemsida: www.pbe.fi/avbrottskarta Vi beklagar den olägenhet elavbrottet förorsakar våra kunder.
På fredagen 25.8. har vår kundservice stängt på grund av skolning. Flyttar du eller vill du göra avtal med oss, så ring vår flytt-telefon kl 8-18 i numret 019-661 4230/flytt och vår chat hjälper på våra nätsidor kl 8-17.
Borgå Energi är i färd med att diversifiera sin produktion av fjärrvärme. Samtidigt minskar förbränningen av trä.