Haluamme tehdä sähkölaskun maksamisen mahdollisimman helpoksi. Tavoitteenamme on asiakkaan kannalta mahdollisimman helppolukuinen ja selkeä sähkölasku, josta löytyy selkeästi eriteltyinä sähköenergia- ja sähkönsiirtohinnat sekä sähkövero-osuus. Usein kysyttyä -sivulta löydät lisää vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin!
Porvoon Energialta saat laskusi joko ympäristöystävällisenä e-laskuna, yrityksen verkkolaskuna, paperilaskuna postitse tai paperilaskut sähköisesti digipostiin sekä suoramaksuna – oman valintasi mukaan.
Laskusi eräpäivä on 14 päivää laskun päiväyksestä ja laskutus perustuu mittarilukemaan, eli todellisen kulutukseen.
Laskutusväli riippuu ensisijaisesti vuosikulutuksesta:
Eräpäivää voit siirtää veloituksetta ennen alkuperäistä eräpäivää. Muistutus- ja perintävaiheessa olevan laskun osalta maksuajan pidennyksestä aiheutuva kulu on enintään 5 €, mikäli maksuaikaa pidennetään vähintään 14 vuorokautta. Eräpäivän siirron voi helpoiten tehdä Ropo Online -palvelussa. Ropon palvelunumero on 09 2315 0468.
Lähetämme maksumuistutuksen maksun ollessa myöhässä noin 14 päivää alkuperäisen eräpäivän jälkeen. Lisäämme seuraavaan laskuun viivästyksestä aiheutuneet kulut.
Ropo Online-palvelussa hoidat maksuasiasi kuntoon helposti verkon kautta.
Sähköinen lasku eli e-lasku on helpoin tapaa maksaa laskuja verkkopankissa. Ympäristö kiittää, kun laskua ei enää lähetetä paperisena. Kaikki laskun maksamiseen tarvittavat tiedot ovat valmiina e-laskulla, joten riittää, että käyt hyväksymässä maksun.
Toimi näin:
Kun ilmoitus E-laskun käyttöönotosta on saapunut meille, paperilaskun lähetys loppuu ja laskut menevät suoraan omaan verkkopankkiisi. Jos ilmoitus ei ole ehtinyt meille ennen seuraava laskutusajoa, saat vielä seuraavan laskun paperisena.
Voit vastaanottaa, maksaa ja arkistoida Porvoon Energian paperilaskut sähköisesti. Olemme ottaneet käyttöön sekä Kivran digipostipalvelun että Postin tarjoaman OmaPosti -palvelun yhtenä laskujemme toimitusmuotona.
Kivra on digipostipalvelu paperittomaan asiointiin. Palvelulla voit vastaanottaa, maksaa ja arkistoida laskuja ja muita dokumentteja automaattisesti kaikilta palveluun liittyneiltä yrityksiltä. Palveluun voit helposti arkistoida sinulle lähetettyjen laskujen lisäksi myös muita asiakirjoja, kuten takuukuitteja tai sopimuksia. Kivran käyttöönotto ja käyttäminen on täysin ilmaista.
Voit käyttää Kivraa verkkoselaimella tai lataamalla mobiilisovelluksen puhelimeesi. Rekisteröidyt palveluun turvallisesti joko verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella, minkä jälkeen saat käyttäjätunnuksen Kivraan.
Kivrassa laskujen maksaminen tapahtuu verkkopankkitunnuksilla suoraan pankkitililtäsi aivan kuten verkkopankissa. Et tarvitse erillisiä luotto- tai debit-maksukortteja maksamiseen. Maksaminen on turvallista, ja jokainen lasku vahvistetaan maksuun käyttämäsi pankin tunnuslukulistalla tai -sovelluksella. Maksu veloitetaan tililtäsi heti maksun vahvistuksen jälkeen.
Lisätietoja palvelusta: https://kivra.fi/ukk/
Asiakkaanamme voit saada laskumme jatkossa myös Postin OmaPosti -palveluun sähköisenä laskuna. OmaPosti on sähköinen vaihtoehto perinteiselle postilaatikollesi. Palvelu toimii sekä verkossa että mobiiliappina. Lisätietoja palvelun käyttöönottamisesta löydät Postin sivuilta: https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/omat-tiedot/omaposti-kayttoonotto/omaposti-laskut-kirjeet
OmaPostiin tulevat kirjeet ja laskut käsitellään posti-, kirje- ja pankkisalaisuuden, tietosuojavaltuutetun sekä Posti-konsernin tietoturvapolitiikan mukaisesti. Käytössä ovat standardoidut tiedonsiirtomenetelmät ja suojatut tiedonsiirtoyhteydet.
Mikäli olet jo OmaPosti -palvelun asiakas ja asetuksissasi on sallittu ”Kaikki lähettäjät”, niin saat 1.2.2021 alkaen OmaPostilta automaattisesti ilmoituksen saapuneesta laskustamme. Mikäli et halua vastaanottaa laskujamme OmaPosti -palvelun kautta, voit käydä muuttamassa tämän palveluasetuksissa.