Porvoon Energia laskee toistaiseksi voimassa olevia hintojaan

Porvoon Energia laskee toistaiseksi voimassa olevien sähkösopimustensa – Ilmastoviisas Original, Wind Original ja EKO Original – myyntihintoja 1.4.2023 alkaen. Muutos koskee energian hintaa, perusmaksut säilyvät entisellään.

Sähkön markkinahinnat ovat vuoden 2022 rajun nousun jälkeen olleet merkittävästi alempana vuoden 2023 alkupuolella. Onnistuneen sähkönhankinnan ansiosta pystymme alentamaan toistaiseksi voimassa olevien Original -tuotteidemme energian myyntihintoja; esimerkiksi yleissähkön osalta alennus on noin 25 prosenttia.

Pystyimme läpi talven pitämään toistaiseksi voimassaolevien Original -tuotteidemme hinnat selvästi alle markkinahinnan, ja alle useimpien kilpailijoidemme hintojen”, kertoo Porvoon Energian toimitusjohtaja Måns Holmberg ja jatkaa: ”Laskevien markkinahintojen ja onnistuneen sähkönhankinnan ansiosta pystymme laskemaan myymämme sähkön hintaa tasolle, joka on valtakunnallisesti erittäin kilpailukykyinen toistaiseksi voimassa olevien tuotteiden joukossa”.

Sähkön hinta koostuu perusmaksusta (euroa/kuukausi) sekä energiamaksusta (snt/kWh). Huhtikuun alussa voimaan tuleva hinta esimerkiksi Ilmastoviisas Original -tuotteellemme yleissähkösopimuksena on 13,22 snt/kWh (sis. alv 10 %), kun nykyinen hinta on 17,65 snt/kWh (sis. alv 10 %). Tulevien hinnanalennusten vaikutus on keskimäärin:

• kerrostaloasunnossa noin 9 €/kk
    (kun kulutus noin 2 500 kWh/vuosi)
  • ei sähkölämmitteisessä pientalossa noin 18 €/kk
    (kun kulutus noin 5 000 kWh/vuosi)
  • sähkölämmitteisessä omakotitalossa noin 47 €/kk
    (kun kulutus noin 18 000 kWh/vuosi, aikasähkö)

Haluan muistuttaa asiakkaitamme siitä, että meillä on tarjolla myös määräaikaisia kiinteähintaisia sopimuksia sekä pörssisähköä niille asiakkaille, jotka haluavat hyötyä välittömistä hintavaikutuksista. Nämä sähkösopimustuotteemme ovat vaihtoehtoja myös Porvoon ulkopuolisille asiakkaille, joille Original -tuotteet eivät ole tarjolla uutta sopimusta tehtäessä”, kertoo Porvoon Energian asiakkuuspäällikkö Maria Käki.

Suomen hallitus päätti vuonna 2022 sähkön arvonlisäveron väliaikaisesta alentamisesta 24 %:sta 10 %:iin joulukuun 2022 alusta huhtikuun 2023 loppuun. Väliaikaisen arvonlisäveromuutoksen loppuessa muutos huomioidaan automaattisesti vaikutuksensa mukaisesti ja esimerkiksi yleissähkön hinta asettuu 1.5.2023 tasolle 14,9 snt/kWh.

Maria Käki, asiakkuuspäällikkö, Porvoon Energia Oy – Borgå Energi Ab

Måns Holmberg, toimitusjohtaja Porvoon Energia Oy – Borgå Energi Ab