Porvoon Energia tarkistaa toistaiseksi voimassa olevien sähkösopimustensa hintoja

Olemme tarkistaneet toistaiseksi voimassa olevien sähkösopimustemme (Ilmastoviisas Original, Wind Original ja EKO Original) energian myyntihintoja vastaamaan nykyistä hintatasoa, joka on laskenut edellisen – toukokuussa tehdyn – hinnanalennuksen jälkeen. Uudet hinnat tulevat voimaan 1.11.2023 alkaen. Muutos koskee energian hintaa, perusmaksut säilyvät entisellään. Samalla toistaiseksi voimassa olevien sopimusten hintajakso vaihtuu talvihintaan, joka on voimassa ajanjaksolla 1.11. – 31.3.

Alensimme toistaiseksi voimassa olevien Original -sähkösopimustuotteidemme hintoja edellisen kerran toukokuussa 2023. Samalla siirryimme toistaiseksi voimassa olevien sähkösopimustuotteidemme – Ilmastoviisas Original, Wind Original ja EKO Original – hinnoittelussa kahteen erilliseen hintajaksoon vuodessa: kesähinta, joka on voimassa ajanjaksolla 1.4. – 31.10. ja talvihinta ajanjaksolla 1.11. – 31.3.

Vuosi 2023 on ollut yhtiöllemme toistaiseksi odotuksiamme parempi, ja ensimmäisen vuosineljänneksen aikana lähes kaikki markkinariskit toteutuivat eduksemme“, toteaa Porvoon Energian toimitusjohtaja Måns Holmberg ja jatkaa: “Kuten jo aiemmin olemme todenneet, niin haluamme jakaa onnistumisemme tuottaman tuloksen erityisesti oman toimialueemme asiakkaiden kanssa, ja päädyimme siitä syystä alentamaan Original -tuotteidemme hintoja jo kolmatta kertaa tänä vuonna, ennen alkavaa talvikautta.

Sähkön hinta koostuu perusmaksusta (euroa/kuukausi) sekä energiamaksusta (snt/kWh). Marraskuun alusta 2023 lähtien esimerkiksi Ilmastoviisas Original-tuotteellemme hinta yleissähkösopimuksena on:

Marras – maaliskuu (sisältää alv 24%)   Huhti – lokakuu (sisältää alv 24%)
Uusi hinta Nykyinen hinta   Uusi hinta Nykyinen hinta
12,90 snt/kWh 14,90 snt/kWh   8,90 snt/kWh 9,90 snt/kWh