Suomen Kaasuenergia ostaa Porvoon Energian kaasuliiketoiminnot

Porvoon Energia Oy on sopinut maakaasuliiketoiminnan myymisestä Suomen Kaasuenergialle. Maakaasun jakelu- ja myyntiliiketoiminta siirtyvät Suomen Kaasuenergia Oy:lle ja Auris Kaasunjakelu Oy:lle 1.11.2018. Auris harjoittaa maakaasun jakelua ja Suomen Kaasuenergia maakaasun myyntiä.

Maakaasun käyttö Porvoon Energian tuotannossa jatkuu edelleen.

• Auris Kaasunjakelu ja Suomen Kaasuenergia ovat vakiintuneita suomalaisia toimijoita maakaasuliiketoiminnassa. Uskomme yhteistyöhön heidän kanssaan maakaasun hankinnassa Porvoon Energian tarpeisiin, toteaa Porvoon Energian toimitusjohtaja Patrick Wackström.
  • Liiketoimintakauppa ja siihen liittyvä toimitussopimus ovat olennainen osa Suomen Kaasuenergian strategian toteuttamista. Keskitymme kaasuliiketoimintaan Suomen vapautuvilla kaasumarkkinoilla. Yhteistyö Porvoon Energian on meille tärkeä osoitus luottamuksesta toimintaamme.

Maakaasuliiketoiminnan myynnillä ei ole välittömiä vaikutuksia Porvoon maakaasuasiakkaille. Uusi toimija vastaa toimituksista ja niihin liittyvistä velvoitteista voimassa olevien sopimusten edellyttämällä tavalla.

Porvoon Energia jatkaa asiakaspalvelua ja laskutusta vuoden loppuun asti. Sen jälkeen laskutus siirtyy uudelle omistajalle automaattisesti ilman asiakkaan toimenpiteitä. Yhteystietojen muutoksista ilmoitetaan myöhemmin. Häiriötilanteissa yhteystiedot (mm. kaukolämmön ja maakaasun vikapäivystysnumero 040 833 8694) säilyvät ennallaan 31.12.2018 asti. Kaupalla ei ole vaikutuksia Porvoon Energian henkilöstöön.

Porvoon Energia Oy on vuonna 1900 perustettu energiayhtiö. Tuotteitamme ovat sähkö, kaukolämpö ja muut energian tuottamiseen ja käyttämiseen liittyvät palvelut. Haluamme olla edelläkävijä energiatuotannon puhtaudessa tuottamalla asiakkaillemme sellaisia energiaratkaisuja, jotka tekevät päästöjen vähentämisen mahdolliseksi. Vuonna 2017 konsernimme liikevaihto oli 67,1 miljoonaa euroa ja työllistimme noin 70 henkilöä.
www.porvoonenergia.fi

Suomen Kaasuenergia Oy on suomalainen energia-alan yritys, joka myy ja toimittaa puhdasta maa- ja biokaasua teollisuudelle, lämpölaitoksille, kiinteistöille, rakennuttajille, taloyhtiöille, ravintoloille ja kuluttajille. Yritys uskoo maa- ja biokaasun kilpailukykyyn puhtaina ja moneen käyttötarkoitukseen ylivoimaisina polttoaineina. Suomen Kaasuenergian vähittäismyynti- ja jakeluliiketoiminta jakautuu kolmeen yhtiöön. Suomen Kaasuenergia vastaa kaasun myynnistä, Auris Kaasunjakelu kaasunjakelusta ja Auris Energiaratkaisut teollisuuden ja kiinteistöjen lämpöratkaisuista. Yhtiöt toimivat 13 paikkakunnalla Etelä-Suomessa ja ovat Suomen suurin kaasun vähittäismyynnissä ja jakelussa. Vuonna 2017 yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto oli n. 35 milj. euroa.
www.suomenkaasuenergia.fi

toimitusjohtaja Patrick Wackström, Porvoon Energia Oy