Under den gångna veckan har försäljare knackat dörr och påstått sig sälja el i Borgå Energis namn. Borgå Energi riktar ett stort tack till sina alerta kunder, som tog kontakt med misstankar om att allt inte stod rätt till.
– Det är bra att alltid vara försiktig då försäljare uppenbarar sig vid ens dörr. Till allra först borde man då säkerställa sig om att försäljaren är ute i rätt ärende, säger Janette Englund, försäljningschef på Borgå Energi.
– Ifall man vill ha en offert eller tid att tänka efter, är det bra att be om en offert i skriftlig form. Man skall inte heller ge ut sitt personsignum ifall man inte är helt säker på till vilket ändamål det behövs, påminner Englund.
Som kund har man också 14 dagars ångerrätt då man handlar via hemförsäljning.
Om man misstänker att man ingått ett avtal av misstag kan man kontakta Borgå Energis kundservice på numret 019-661 4230, som har öppet mellan klockan 8 – 16 eller via e-post asiakaspalvelu@porvoonenergia.fi