Skippa till innehållet

Meddelande 07.10.2025 kl. 10:44

Borgå Energi lanserar en ny Online-tjänst för kunderna  Läs hela meddelandet ›

Visa alla Meddelanden Artiklar Felmeddelanden

Arkiv

Borgå Energi lanserar en ny Online-tjänst för kunderna

Borgå Energi tar i bruk en ny Online-tjänst som ger våra kunder bättre möjligheter att följa upp sin energianvändning och hantera sina avtal. Samtidigt försvinner den gamla kundportalen, vilket betyder att kunderna måste registrera sig på nytt i den nya tjänsten.

Vi lanserar den nya Online-tjänsten tisdagen den 7 oktober. Eftersom den gamla kundportalen tas ur bruk ber vi våra kunder registrera sig i den nya tjänsten. Registreringen kräver stark identifiering med bank- eller mobil-ID.

Vår nya Online hjälper våra kunder hantera sin energianvändning effektivt och hålla koll på kostnaderna. Den erbjuder bland annat:

  • Detaljerad energiuppföljning – Du kan se din energiförbrukning per timme, dag eller månad. Om du redan har en ny smart elmätare (www.pbe.fi/mätarbyte) kan du till och med se din förbrukning med 15 minuters noggrannhet. Du kan också se toppeffekten för din elförbrukning om du vill.
  • Info om fakturor – Då får en tydlig översikt över dina fakturor och deras betalningsstatus.
  • Avtalshantering – Du kan enkelt och smidigt ingå nya elavtal eller uppdatera befintliga avtal.
  • BörspriserFrån den 1.10 uppdateras prissättningen för börsel till 15-minutersperioder i stället för nuvarande timpriser. Framöver syns också börspriserna i Online-tjänsten.

Vår Online-tjänst är tillgänglig dygnet runt, året om, så att du kan hantera dina ärenden på ett bekvämt sätt när det passar dig bäst.

För de kunder som både bor på Borgå Elnäts nätområde och köper sin el av oss är det värt att notera att elnätet och elförsäljningen har egna sidor i den nya tjänsten, till exempel då du jämför kostnader. När du klickar på ”Rapportering av elförbrukning” i den övre balken kommer du åt att välja elöverföring, elförsäljning eller fjärrvärme om du har Borgå Energis fjärrvärmeanslutning.

Kontakta gärna vår kundtjänst per e-post asiakaspalvelu@pbe.fi eller telefon (019) 661 4230 om du har frågor eller behöver hjälp med den nya Online-tjänsten.