Skippa till innehållet

Visa alla Meddelanden Artiklar Felmeddelanden

Arkiv

Dröjsmål i leveransen av Borgå Energis e-fakturor

Det har förekommit problem hos Andelsbanken, vilket har lett till att banken inte har skickat vidare alla e-fakturor från Borgå Energi till kunderna i tid. Banken har börjat skicka de saknade fakturorna till kunderna från och med fredagen den 10.10.

För vissa fakturor som kommit för sent är förfallodagen redan fredagen den 17.10.

Vid behov kan förfallodagen flyttas kostnadsfritt upp till 14 dagar framåt, förutsatt att det görs innan det ursprungliga förfallodatumet. Det enklaste sättet att flytta förfallodagen är via MyRopo-tjänsten. Ropos servicetelefonnummer är 09 2315 0468.

Om förfallodagen flyttas via Ropo måste den även ändras separat i nätbanken, eftersom vi inte skickar en ny e-faktura med det nya förfallodatumet.

Vi beklagar de olägenheter det här har orsakat våra kunder.