Uppdaterad: 09.3.2023, 08:56
Förfallodagen kan flyttas fram utan kostnad innan den ursprungliga förfallodagen inträffat. För fakturor som är i påminnelse- eller indrivningsskede uppbärs en kostnad på max. 5 € om man flyttar fram förfallodagen minst 14 dagar (företag 10 €). Enklast är det att flytta fram förfallodagen i Ropo Online-tjänsten. Ropos telefonnummer är 09 2315 0468. Frågor som… Read more »
Uppdaterad: 14.1.2023, 15:57
Situationen 14.1.2023 cirka kl. 15.45 Fjärrvärmenätets rörläckage är reparerat och distributionen fungerar normalt igen. Vi beklagar de olägenheter som avbrotten orsakat våra kunder. Situationen 14.1.202 på morgonen Vi reparerar en läcka i ett fjärrvärmerör på Werner Södeströms gatan. Området är utan varmt vatten tills reparationsarbetena är färdiga. Arbetet beräknas vara färdigt idag, lördag, under… Read more »
Uppdaterad: 16.1.2023, 08:31
Edit; Så gott som alla fakturor för december månad har skickats. En del av våra kunder har ännu inte fått sin faktura för december månad, på grund av problem med datasystemet. Problemen har förorsakats av den tillfälliga moms-säkningen, som genomförts med kort varsel. Vi beklagar förseningen!
Uppdaterad: 22.11.2022, 14:22
Arbetet beräknas vara färdigt under dagen
Uppdaterad: 28.10.2022, 18:33
Situationen 28.10.2022 cirka kl. 18.15 Fjärrvärmenätets rörläckage är reparerat och distributionen fungerar normalt igen. Vi beklagar de olägenheter som avbrotten orsakat våra kunder. Situationen 28.10.2022 cirka kl. 13.10 Vi reparerar idag fredagen den 28.10.2022 en läcka i ett fjärrvärmerör på Werner Södeströms Gata. Området är utan varmt vatten tills reparationsarbetena är färdiga. Arbetet beräknas… Read more »
Uppdaterad: 26.10.2022, 14:49
Kort strömavbrott i området Stadshagen orsakades av en jordkabel som skadades av en grävmaskin. Elen är påkopplad till alla våra kunder igen. Vi beklagar den olägenhet elavbrottet förorsakar våra kunder.
Uppdaterad: 16.1.2023, 08:44
Vår telefonservice får många långa samtal, vilket gör att det är svårt att komma fram och köerna är långa. Situationen på elmarknaden gör, att det kommer också mycket e-poster och det tar längre att få svar på sina frågor. Vi svarar på samtal, ringbud och e-poster i den ordning de kommer in, vi ber dig… Read more »
Uppdaterad: 16.9.2022, 17:18
Beräknad reparationstid ungefär fem (5) timmar
Uppdaterad: 16.1.2023, 08:44
Vår telefonservice får många långa samtal, vilket gör att det är svårt att komma fram och köerna är långa. Situationen på elmarknaden gör, att det kommer också mycket e-poster och det tar längre att få svar på sina frågor. Vi svarar på samtal, ringbud och e-poster i den ordning de kommer in, vi ber dig… Read more »
Uppdaterad: 07.9.2022, 08:52
Skogsbrand i närheten av 20 kV linje norr on Hindhår, har förorsakat avbrott i eldistributionen för dryga 600 kunder. Vi försöker begränsa avbrottet till ett mindre område. Släckningsarbetet påverkar reparationsåtgärder.