Bureau Little, grundat 2015, är en liten och smidig digitalbyrå som hjälper sina kunder att utveckla sin verksamhet online. Åttamansteamet med en varierad expertisarsenal har samarbetat med Borgå Energi sedan 2016.
Bureau Littles grundare, Jan Lydman och Richard Hagert, vet hurdana tillväxthistorier kan byggas i affärslivet. Deras bakgrund är i ett företag som växte från en liten firma med några experter till en organisation med mer än hundra personer. För Bureau Little har målen varit annorlunda från början: tillväxt är inte en absolut, utan verksamheten ska hållas i händerna av ett litet, kompetent team och därmed smidig, flexibel och nära kunderna.
”Det är viktigt för oss att förstå kundens verksamhet och de verkliga behoven bakom projekten. Vi strävar efter långsiktiga kundrelationer och att vår expertis ger våra kunder ett verkligt mervärde”, säger Jan.
Bureau Littles styrka är ett erfaret, kunnigt team. ”Vår tekniska expertis är det som skiljer oss från till exempel reklambyråer”, fortsätter Jan. “Dessutom har vi mycket stark projektkompetens, innehållsproduktions- och visuell designkompetens, samt strategisk expertis – genom att kombinera dessa kan vi erbjuda våra kunder stöd i nästan alla deras behov.”
”Vår tekniska expertis är det som skiljer oss från till exempel reklambyråer”.
Bureau Little har arbetat med Borgå Energi sedan 2016. Teamet står till tjänst t.ex. i den tekniska utvecklingen av webbplatsen såväl som produktionen av innehåll.
Seniorkonsult, partner Nita Torni är ett bra exempel på teamets mångsidiga expertis. ”Förutom strategisk rådgivning får jag göra mycket praktiska saker mycket nära våra kunder. Till exempel att producera innehåll är kreativt arbete och en bra motvikt till mer teoretisk planering och konsultation”.
På grund av koronasituationen har affärsutveckling och speciellt överförandet av försäljning till nätet varit på dagordningen för många företag. Tröskeln för att ta det viktiga steget har sjunkit. ”Vi har genomfört flera storskaliga online-affärsutvecklingsprojekt med många av våra kunder. Många har också utvecklat sin e-kommunikation och marknadsföring. Dessa exceptionella tider har därför återspeglats positivt i vår arbetssituation”, kommenterar Richard.
”Vi har flera kunder i Borgå som vi har samarbetat med länge. Nästan hela vårt team är tvåspråkigt, så arbetet går smidigt med både finska och svenska, utöver engelska. Generellt säger våra kunder att det är trevligt och okomplicerat att arbeta med oss, och för oss är det den bästa feedbacken!”
Skärgården är betydelsefull i Janettes liv
Janette Englund jobbar på Borgå Energi som försäljningschef med konsumenter som ansvar..
Dags att uppdatera elsystemet i fritidsbostaden?
Energiförbrukningen i fritidsbostaden ökar då utrustningen växer och används mer. Det..